Fangeleg med helle
Der skal være 1 fanger pr. 10 deltagere. Fangeren forsynes med tydeligt fangetegn som for eksempel en overtrækstrøje. Fangerollen skifter, når man bliver fanget. Fangeren
Der skal være 1 fanger pr. 10 deltagere. Fangeren forsynes med tydeligt fangetegn som for eksempel en overtrækstrøje. Fangerollen skifter, når man bliver fanget. Fangeren
Hestene skal indfanges! Hestefangerne skal forsøge at få fat med begge hænder om den bagerste person i hesteparret. Hvis det lykkes bliver den forreste hestefanger.
Start en traditionel fangeleg. Vurdér og bestem på forhånd, hvor uhyggelig legen skal være i forhold til, hvor mørkt det skal være, hvor stor banen
Legen handler om at udvikle sig fra æg til supermand. Legen kan leges inde som ude og kræver ingen rekvisitter. Alle begynder med at hoppe
Legen kan leges ude som inde. Der skal være et ulige antal elever. Ved ulige antal kan der udnævnes en dommer, der holder øje med
Kodning/afkodning Kodning betyder eksempelvis, at små børn har kapacitet til at få en forståelse for retning, rækkefølger, sekvenser, programmer og mønstre. Vi mennesker er kodet.
Kodning/afkodning Kodning betyder eksempelvis, at små børn har kapacitet til at få en forståelse for retning, rækkefølger, sekvenser, programmer og mønstre. Vi mennesker er kodet.
Klassen deles i mindst to hold. Hver elev skal have en stol. Hvert holds stole skal stå på en lang række. Eleverne står på stolene,
Eleverne står i en stor rundkreds. Underviseren vælger en elev til at stå i midten. Eleven trækker et elevnavn fra spanden. Eleven skal nu begynde
Alle deltagerne i aktiviteten lægger sig på maven i en rundkreds i fx armkrog. De er nu alle “gulerødder”. Højest 10 deltagere i hver rundkreds.
Den udvalgte Alladin placerer sig siddende, liggende eller stående midt på måtten. De mange hjælpere placerer sig rundt om måtten og på en angivet signal
Rummet skal deles op i fire tydelige felter. Underviseren deler klassen op i fire, og de fire grupper får tildelt hver deres felt. Det går
Har du ATIB Mellem- eller Fuld Pakke, kan du benytte dig af Legehjul.dk, som er en af ATIB’s samarbejdspartnere.
Legehjul.dk sætter fokus på social trivsel og fællesskab. Det indeholder et legebibliotek med mere end 60 lege – alle med videoforklaring til.
NB! Sørg for at du har åbent enten Chrome eller Safari webbrowser før du går over til Legehjul.dk. For at komme ind på Legehjul.dk kan du klikke på knappen nedenunder – Drej og leg!