Indendørsrundbold

Videresend til kollega

Formål

Forforståelse, vurdering, evaluering, opsamling osv.

Rekvisitter

Spørgsmål til emnet, quizbog, gådebog mm.

Beskrivelse

Læreren er dommer. Klassen deles i to hold og eleverne får hvert et nummer på holdet, så de kender rækkefølgen.

Spillets gang:
Underviseren stiller et spørgsmål og de første to elever (en fra hvert hold) må svare. Den elev der svarer hurtigst, må rykke frem til 1. base. Den anden går bag i køen igen. Derefter kommer de to næste i rækken op, og der sker det samme. Svares der rigtigt fra det hold der svarede rigtigt gangen før, må den der svarer rykke frem til base 1, og dem fra holdet der er ude på banen må rykke frem til næste base. Når en elev har rykket rundt til alle 4 baser, får det pågældende hold 1 point. Sådan fortsætter spillet indtil læreren vælger at stoppe spillet. Det hold der har flest point, når kampen er slut, har vundet kampen.

Variation

Kan bruges i alle fag, tilpas fag og niveau.