Tøjklemmerne

Videresend til kollega

Formål

Bevægelse og høj puls.

Rekvisitter

Tøjklemmer.

Sådan gør du

Afgræns et areal

I afgrænser et areal hvor legen skal foregå indenfor, der skal ikke være stole eller lign. i vejen.

Tre klemmer

Hver elev modtager tre tøj klemmer, og sætter dem synligt fast på tøjet.

Start

Underviseren sætter legen i gang, og det gælder nu for eleverne, om at stjæle hinandens tøjklemmer og forsvare sine egne.

Byt om på reglerne

Efter lidt tid, kan underviseren vælge at stoppe legen, og sige at det nu gælder, om at komme af med alle sine tøjklemmer, ved at sætte dem på de andre.

Beskrivelse

Legen skal helst foregå et sted, hvor der er plads, og ikke stole el.lign., som står i vejen. I starter med at afgrænse det areal, legen skal foregå indenfor. Hver elev modtager 3 tøjklemmer, med besked om at sætte dem et synligt sted på tøjet. Målet med legen er, at eleverne skal hugge så mange klemmer de kan, og sætte dem på deres eget tøj. Legen går i gang, når underviseren har givet startsignalet. Efter ca. 5 minutter stopper underviseren kort legen, for at lave lidt om i legen. Det går nu ud på, for alle elever, at sætte så mange klemmer på de andre – det gælder altså nu om at komme af med sine klemmer. Efter ca. 5 minutter stopper legen.

Variation

Evt. flere tøjklemmer, evt. del klassen i to grupper, hvis klassen er for stor, sæt evt. konkurrence ind – vinderen af førstedel af legen – vinderen af anden del af legen.